Monday, January 24, 2011

kAyaK??..

Assalamualaikum..
kita bertemu kembali..

kali ni nk kongsi sket pasal kayak yang ak blaja dlm kelas teori arini..

jenis-jenis kayak:


-Fishing kayak


-Racing kayak


-Whitewater kayak


-Surf kayak


-Sit on top kayak


-Recreational kayak

Bahagian2 kayak:









Bahagian2 pendayung kayak:










BeRKaYaK dI tASiK sHAh AlaM..

Kami berkumpul di stor pada pukul 8 pagi untuk mengangkat kayak-kayak dan pendayung masuk ke dalam lori untuk di bawa ke tasik Shah Alam.Selepas selesai semua,kami bertolak dengan menaiki bas UiTM.Sampai di Tasik Shah Alam, kami menurunkan segala peralatan dan diberi taklimat ringkas oleh En.Hisyam.

En.Hisyam menunjukkan kepada kami beberapa jenis kayak seperti mandesta,slalom dan sit on top serta nama bagi setiap bahagian kayak.

Seterusnya kami membuat cara2 mendayung secara praktikal di atas darat sebelum mula berkayak.Oleh kerana jumlah kayak tidak mencukupi,aku dengan partner aku Fadhirul terpaksa tggu giliran untuk berkayak.

Fadhirul dudk bahagian depan atau dikenali sebagai bowman, aku pulak dudk belakang atau dikenali sebgai sternman.Mula2 memang susah gak nak berkayak ni tp bila da biasa,jadi seronok walaupun penat.Kami turut membuat capsized semasa berkayak.

Selepas semuanya selesai,kami diarahkan untuk naik ke darat dan mengemas semua barang untuk pulang ke UiTM Shah Alam.Sampai di UiTM Shah Alam, kami menyimpan semula semua barang dan peralatan ke dalam stor.Sesi berkayak pada hari ni telah pun tamat,walaupun penat tapi pengalaman berkayak memang menyeronokkan.

Jumpa lagi pada post yang akan datang.
Assalamualaikum...

No comments: